Yoga

Summertime !!!

Ga je op vakantie? Of blijf je lekker thuis?

Wat je plannen ook zijn, een ideale manier om je te herbronnen is met yoga en meditatie!

Dankzij ons zomerpakket blijf je op een gezonde manier in beweging en zorg je voor mentale rust. En je kunt de lessen volgen vanop jouw vakantiebestemming of in je eigen tuin, living, slaapkamer, ...

Het is een 3-weken programma (van 27/7 tot 16/8), waarbij je elke week 3 opnames ontvangt:

  • 1 uur Hatha Yoga

  • 1 uur Yin Yoga

  • 1 begeleide meditatie/visualisatie

Je kunt de lessen waar, wanneer en zo vaak bekijken als je wenst.

De video's van de eerste en de tweede week blijven eveneens beschikbaar tot 16/8.

Prijs voor 3 weken (3 x 3 nieuwe opnames) : €50

Je brengt je dagen hoofdzakelijk zittend door, beweegt te weinig of te eentonig en bijgevolg

voelt je lichaam gespannen, stram of pijnlijk.

Wil je gezond bewegen, ontspannen en vreugdevol leven?

Bij yoga denk je misschien aan slangenhoudingen waarbij je jezelf in een knoop moet leggen.

Het is echter veel meer dan oefeningen die je helpen om leniger te worden.

Yoga geeft je praktische tools om je mooiste, meest authentieke en vreugdevolle leven te leiden.

Yoga is je verbinden met je diepe innerlijke vreugde.

Hatha Yoga

  • Deze yoga maakt je niet alleen lichamelijk, maar ook mentaal en emotioneel krachtiger. Zodat je de moed hebt om je leven in eigen handen te nemen.
     

  • Stramme spieren worden soepeler zodat je lichaam vrijer en aangenamer voelt.
     

  • Je wordt je bewust van de stress-signalen van je lichaam, zodat je tijdig kunt ingrijpen en spanningen kan voorkomen.
     

  • Je leert om je niet te vergelijken met anderen en jezelf te accepteren zoals je bent. 
     

  • Je leert je grenzen stellen zodat je 'neen' kunt zeggen en gemakkelijker opkomt voor jezelf

Yin Yoga

  • Deze rustige vorm van yoga stimuleert de 'yin' kwaliteiten van acceptatie, loslaten, introspectie, mildheid en dankbaarheid. 
     

  • Door langere tijd in dezelfde houding te blijven dring je door tot in het bindweefsel en verbeter je de mobiliteit van je gewrichten, waardoor spanningen en blokkades die er al heel lang zitten ook kunnen worden losgelaten.
     

  • De basisprincipes van mindfulness lopen als een rode draad door de lessen. Je oefent in niet oordelen, je aandacht naar het hier en nu brengen door je lichaam, je gedachten en gevoelens te observeren. Dit brengt vaak inzichten die je dan kunt meenemen naar je dagelijks leven.
     

  • Je lichaam en geest kunnen helemaal ontspannen waardoor de zelfhelende kracht van je lichaam gestimuleerd wordt en klachten vanzelf verminderen of verdwijnen.
     

  • Bij alle yin-houdingen worden bepaalde meridianen gestimuleerd waardoor je de doorstroming van Chi stimuleert. Dit is volgens de Traditionele Chinese Geneeskunde de basis van een goede lichamelijke en geestelijke gezondheid.

  • YouTube
  • Facebook Social Icon
  • Twitter Social Icon
  • Instagram Social Icon
  • LinkedIn Social Icon

Tweewekelijks gratis tips van ons?

  • Facebook - Black Circle
  • Instagram - Black Circle
  • LinkedIn - Black Circle